Wednesday, October 6, 2010

Enjin 747-400

Enjin merupakan enjin mekanik yang menghasilkan suatu bentuk output dari input yang diberi...
Itulah maksud enjin...
Tapi la niaku bukan nak cerita pasai enjin motor atau kereta...
Ni pasai enjin kapal terbang 747-400...
Untuk pengetahuan hampa yang tak tau lagi tu, 747-400 atau disebut juga JUMBO mempunyai 4 enjin...
Untuk pesawat ni MAS menggunakan enjin jenis Prat&Whitney  PW4056..
Benda yang sebenar yang aku nak bagi tau adalah????
Hari ni aku kena kerja kat enjin ni la...(",)
Kerja yang aku, Bob dengan sorang lagi budak MIAT adalah blade lube...
Ini melibatkan keempat-empat enjin kapal terbang ni...
Kami diberi satu hari untuk siapkan task ni...
Kalau nak diikutkan dalam satu jam lebih dah boleh siap task ni...
Tapi kami saja melewat-lewatkan masa...
Barang-barang yang digunakan untuk melakukan task ni adalah sebatang kayu, wrap, G-n Plus Paste dan berus...
Caranya mudah saja, ambil kayu letak celah-celah blade pastu dengan menggunakan berus sapu G-n Plus Paste dekat ruang yang terbuka...
Aku la buat kerja paling senang dan tak memenatkan iaitu pegang berus...(",)








Ni ada sikit gambaq yang aku sempat snap...

No comments:

Post a Comment